Solliciteren en werken in het AVL

Op deze pagina vind je meer informatie over onze sollicitatieprocedure, indiensttreding en onboarden, arbeidsvoorwaarden (o.a. CAO ziekenhuizen en AMS regeling, verlofuren, eindejaarsuitkering, MKA regeling en pensioen) en aanvullende mogelijkheden voor medewerkers (o.a. leer- en ontwikkelmogelijkheden en huisvesting). Voor vragen over deze pagina kun je terecht bij de afdeling recruitment via 020-512 2897 of recruitment@nki.nl.

Sollicitatieprocedure

Leuk dat je interesse hebt in werken bij het Antoni van Leeuwenhoek! Een sollicitatie procedure bestaat uit meerdere stappen:

  • Online solliciteren: onder elke vacature vind je een sollicitatie button. Door hier op te klikken kom je terecht in het sollicitatieformulier waar je een CV en motivatiebrief kan uploaden. Het is ook mogelijk om een open sollicitatie te versturen. Na het versturen van je sollicitatie ontvang je een automatische bevestiging per mail.
  • CV en motivatiebrief selectie: op basis van je CV en motivatiebrief bepalen we of er voldoende aansluiting is om je uit te nodigen voor een eerste gesprek. Als we je niet uitnodigen ontvang je per mail een afwijzing. We streven er naar om je binnen 2 weken een eerste terugkoppeling te geven.
  • Sollicitatiegesprek: afhankelijk van de functie doorloop je 1 of 2 sollicitatiegesprekken. Deze gesprekken zijn vaak met een toekomstig leidinggevende, recruiter en/of collega's van de afdeling.
  • Assessments: voor sommige functies maken wij gebruiken van assessments. Dit kan bijvoorbeeld een capaciteitentest of een ontwikkel assessments zijn.
  • Screening: om de patiëntveiligheid te kunnen waarborgen, de kwaliteit van onze dienstverlening hoog te houden en om te voldoen aan wet- en regelgeving maakt (Pre) Employment Screening onderdeel uit van ons aannameproces. Zo is het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag verplicht. Dit geldt voor alle functies. Naast het overleggen van een VOG vinden er ook andere screeningsactiviteiten plaats, zoals het nabellen van referenties en het checken van kwaliteitsregisters. De afdeling HR ondersteunt je in dit proces.
  • Indiensttreding: zijn zowel jij als de leidinggevende enthousiast dan volgt een aanbod arbeidsvoorwaarden. Dit aanbod ontvang je per mail van de afdeling HR. Hierna volgt de indiensttredingprocedure en het onboarden.

Indiensttreding en onboarden

Indiensttreding

Op het moment dat je bent aangenomen bij het Antoni van Leeuwenhoek regelt de afdeling HR Services de administratieve afhandeling. Je ontvangt een e-mail of brief met jouw contract en alle bijbehorende formulieren en je wordt uitgenodigd voor een informatiegesprek. Je hoeft niks te doen zolang je nog geen bericht hebt ontvangen, maar mocht je toch nog vragen hebben over de voortgang, dan kan je contact opnemen met HR Services via 020 512 2919. 

Onboarden

Er is een platform voor nieuwe medewerkers waar je, al voor je eerste werkdag, kennis kan maken met de cultuur van het Antoni van Leeuwenhoek. Via het leerportaal volgen nieuwe medewerkers een onboardingstraject met verplichte onderdelen en belangrijke informatie zoals bijv. de e-learning informatieveiligheid.

Introductiedag

Het AVL organiseert voor alle nieuwe medewerkers maandelijks een introductiedag. Deze vindt plaats op de eerste dinsdag van de maand en twee weken van tevoren ontvang jij van de afdeling recruitment een uitnodiging per mail. Tijdens deze dag word je welkom geheten door de Raad van Bestuur en kom je, in spelvorm, alles te weten over het AVL.

Jouw arbeidsvoorwaarden

CAO ziekenhuizen en AMS regeling

Bijna alle medewerkers die bij het AVL in dienst zijn vallen onder de collectieve arbeidsovereenkomst ziekenhuizen (CAO ziekenhuizen). De voorwaarden die in deze CAO staan, zijn op jouw contract van toepassing en dit geldt ook voor de inschaling.

CAO ziekenhuizen

Medisch specialisten vallen niet onder de CAO ziekenhuizen. Hun arbeidsvoorwaarden zijn opgenomen in een aparte regeling: arbeidsvoorwaarden medisch specialisten (AMS).

AMS regeling

A(N)IOS

Ga je als A(N)IOS bij ons aan de slag? Dan vind je hier de Modelinstructie waarin de verantwoordelijkheden en de bevoegdheden van de a(n)ios, de (superviserende) medisch specialist, opleider en de zorginstelling worden beschreven. De Modelinstructie is bedoeld als handreiking voor en ter ondersteuning van de a(n)ios, de medisch specialisten, opleiders en de zorginstellingen.

Arbeidsduur

Een fulltime werkweek binnen het AVL bestaat uit 36 uur. Hoe deze werkweek wordt ingevuld verschilt per afdeling en gebeurt in overleg met je leidinggevende. Voor basisartsen en arts-assistenten geldt een uitzondering, zij hebben een 38-urige of 40-urige werkweek. Ook voor de medisch specialisten gelden andere afspraken welke zijn terug te vinden in de AMS regeling.

Aantal verlofuren

Als fulltime medewerker binnen het AVL heb je recht op 144 vakantie-uren per jaar. Daarnaast ontvang je jaarlijks 57 PLB-uren (Persoonlijk Levensfase Budget-uren). Dit zijn bovenwettelijke uren die je net als je vakantie-uren kan gebruiken om verlof op te nemen. Parttime medewerkers ontvangen deze vakantie-uren en PLB-uren naar rato.

Medewerkers die bij het AVL werkzaam zijn op basis van een oproepcontract bouwen geen vakantiedagen op. In plaats daarvan ontvangen zij een toeslag van 13,41% procent over de gewerkte uren ter compensatie.

Vakantiebijslag en eindejaarsuitkering

Als werknemer ontvang je 8,33% vakantiebijslag. Voor de toepassing hiervan wordt verstaan onder het verdiende jaarsalaris, het salaris dat is verdiend in de maanden juni van het voorgaande jaar tot en met mei van het uitkeringsjaar. De vakantiebijslag wordt uitbetaald in de maand mei. Daarnaast ontvang je een eindejaarsuitkering. De eindejaarsuitkering wordt uitbetaald in de maand december en bedraagt 8,33% van het, in het betreffende kalenderjaar verdiende salaris.

Vergoeding reiskosten woon-werkverkeer

Als werknemer ontvang je als vergoeding voor de reiskosten € 0,08 per kilometer ongeacht de wijze van vervoer. Het maximum aantal kilometers dat wordt vergoed is 30 kilometer per enkele reis.

Daarnaast hebben wij binnen het AVL de meerkeuze arbeidsvoorwaardenregeling (MKA regeling) die je kan inzetten om meer reiskosten te ontvangen. Hierbij word je reiskostenvergoeding aangevuld tot € 0,19 per kilometer en deze ontvang je eenmaal per jaar in december. Deze aanvulling op de reiskosten wordt verrekend met je eindejaarsuitkering, zodat het fiscaal voordeliger is.

Medewerkers die met het openbaar vervoer naar het AVL reizen hebben de mogelijkheid om korting te ontvangen voor een abonnement bij de NS en GVB. Reizigers die met de trein naar Amsterdam komen kunnen een NS business card aanvragen met 4 procent korting. Degene die gebruik maken van de GVB komen in aanmerking op 2 procent korting.

Openbaar vervoer met korting

Ga je met het openbaar vervoer naar het Antoni van Leeuwenhoek? Dan kan je met korting een abonnement aanvragen (korting niet mogelijk bij oproepovereenkomsten).

  • NS Businesscard:

NS businesscard is een NS abonnement voor een bepaald NS-traject. De kosten voor het abonnement worden maandelijks verrekend met het salaris. De korting bedraagt 4% op jaarbasis. Daarnaast is het abonnement na 2 maanden opzegbaar. Het abonnement is alleen digitaal aan te vragen. Voor meer informatie over het abonnement en het digitaal aanvragen kan je terecht bij het Service Centre.

  • GVB abonnement:

Voor het GVB abonnement moet je zelf een persoonlijke OV chipkaart hebben en/of aanvragen. Het abonnement kan (inclusief de korting van 2% op maandbasis) op je OV chipkaart gezet worden. Het abonnement is maandelijks opzegbaar. Voor informatie over het abonnement kan je terecht bij het Service Centre. Mocht je meer willen weten over het afsluiten van een OV-abonnement? Neem dan contract op met het Service Centre (020-512 2915).

MKA regeling

Met de meerkeuze arbeidsvoorwaardenregeling (MKA regeling) kan je als medewerker extra arbeidsvoorwaarden kiezen in ruil voor bruto salaris. Er zijn regelingen voor het ontvangen van aanvullende reiskosten woon-werkverkeer, het laten uitbetalen van bovenwettelijke PLB-uren, het verrekenen van vakbondscontributie, het kopen van extra verlofuren en voor de aanschaf van een fiets.

Pensioenfonds Zorg & Welzijn

Medewerkers van het AVL bouwen pensioen op bij pensioenfonds Zorg en Welzijn. Nieuwe medewerkers worden door het AVL aangemeld bij het pensioenfonds en de partner waarmee je gehuwd bent of waarmee je een geregistreerd partnerschap hebt, wordt automatisch door PFZW geregistreerd. Meer informatie over het pensioenfonds vind je op de website van PFZW.

Collectieve inkomensverzekering

Veel werknemers worden bij (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid geconfronteerd met een forse inkomensdaling. Op individueel niveau is het moeilijk en kostbaar om dit te voorkomen. Met een collectieve regeling kan dit goedkoop en tegen gunstige voorwaarden. Het AVL heeft een collectieve verzekering tegen inkomensterugval bij arbeidsongeschiktheid voor de medewerkers afgesloten bij Loyalis. Meer informatie is de vinden op deze website: http://avl.collectieveregeling.nl/.

Aanvullende mogelijkheden voor medewerkers

Naast de arbeidsvoorwaarden die in de CAO staan vermeld, biedt het AVL graag allerlei extra's aan haar medewerkers. Hieronder tref je informatie over een aantal aanvullende regelingen.

Leer- en ontwikkelmogelijkheden 

Iedere medewerker van het AVL krijgt de kans om te groeien in zijn of haar talenten, kennis en vaardigheden. Samen willen we onze vakbekwaamheid blijven ontwikkelen en excelleren in ons vak, zodat we voor onze patiënten het verschil kunnen blijven maken. Om deze reden is de AVL academie opgericht. De AVL academie biedt talloze mogelijkheden om je verder te ontplooien.

Personeelsvereniging

De personeelsvereniging van het AVL verzorgt het hele jaar door verschillende uitstapjes en activiteiten. Daarnaast krijg je als lid van de personeelsvereniging korting op verschillende producten en diensten. Als lid betaal je € 3,00 per maand. Aanmelden kan via het inschrijfformulier op ons intranet.

Huisvesting AVL medewerkers

Amsterdam is een populaire stad om in te wonen en daarom is het vaak lastig om een woning te vinden in de buurt van ons ziekenhuis. Het AVL kan nieuwe medewerkers hierbij helpen en biedt 17 gemeubileerde appartementen te huur aan die elk in 2 studio's zijn gesplitst. Elk appartement wordt bewoond door 2 verschillende personen, die werkzaam zijn voor het AVL. Je hebt een eigen kamer. De badkamer, keuken en het balkon zijn voor gezamenlijk gebruik.

De wooneenheden bestaan uit kleine (15 m²) en grote kamers (22 m²) in wooncentrum Louweshoek. De huurprijs is inclusief gas, water, licht, onroerend zaak belasting en Wi-Fi.

Je mag maximaal 1 jaar verblijven in de Louweshoek en het Service Centre kan je ondersteunen bij het vinden van een woonruimte in Amsterdam. Voor vragen over huisvesting kan je contact opnemen met het Expat Centre van het Service Centre via 020 512 6959.

Zorgverzekering

Het AVL heeft een collectief contract met de zorgverzekeraars IZZ (via VGZ voor de Zorg) en Zilveren Kruis. Hierdoor ontvang je als medewerker van het AVL een interessante korting op je premie als je bij een van deze verzekeraars je zorgverzekering afsluit. Meer informatie over beide zorgverzekeraars tref je op de websites van IZZ en Zilveren Kruis.

  • IZZ | VGZ voor de zorg

De collectiviteitskorting is in het basispakket verwerkt en op de IZZ Zorg voor de Zorg, extra 1, 2 of 3 wordt ook werkgeversbijdrage aangeboden. Je hebt één maand de tijd voor aanmelding bij de IZZ, gerekend vanaf de datum indiensttreding. Voorwaarde voor acceptatie door de IZZ, is dat je huidige zorgverzekeraar je laat gaan. De collectiviteitscode voor IZZ is 29500. Voor meer informatie of aanmelden voor deze collectieve zorgverzekering: https://www.vgzvoordezorg.nl/zorgverzekering

  • Zilveren Kruis | Achmea

Je kunt je aanmelden via www.zk.nl/antoni. Zilveren Kruis geeft naast de collectiviteitskorting in het basispakket een ruimere vergoeding op "extra aanvullend zorg". Als je hier reeds verzekerd bent, neem dan contact op met Zilveren Kruis om in aanmerking te komen voor deze personeelskorting. De collectiviteitscode is: 207075728, werkgever: Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis.

Diverse aanvullende verzekeringen

Centraal Beheer Achmea biedt medewerkers van het Antoni van Leeuwenhoek diverse verzekeringen met korting. Voor meer informatie hierover kan je terecht op de site van Centraal Beheer Achmea www.centraalbeheer.nl/8765 (ons contractnummer is 08765). Ook het Service Centre kan je meer informatie geven over deze aanvullende verzekeringen en collectiviteitsvoordelen.